Uit de praktijk: Managementcoaching
De praktijk kent vele voorbeelden waaruit de toegevoegde waarde van (management)coaching blijkt. Managers benaderen mij vaak met de volgende vragen en ambities. Wil je weten hoe ik hen help antwoord op deze vragen te vinden of hoe we samen die ambities waarmaken? Lees dan ook meer over de dienst managementcoaching.

Hoe houd ik me staande in deze tijd met de pandemie en economische crisis?

Hoe stuur ik op afstand en zorg ik voor verbinding en resultaten?

Ik merk dat ik mijn agenda te veel laat bepalen door de waan van elke dag.

Ik wil mijn persoonlijk leiderschap en bewustzijn vergroten.

Hoe vertaal ik beleid naar de uitvoering op een zodanige wijze dat het mijn verhaal is?

Door mijn enthousiasme loop ik vaak te ver vooruit: hoe zorg ik voor verbinding met mijn mensen?

Ik wil graag meer proactief worden en meer zichtbaar voor mijn collega’s.

Ik merk dat ik me te snel een beeld en oordeel vorm: hoe zorg ik dat ik goed blijf observeren wat er gebeurt, zonder interpretaties, waardeoordelen, vooroordelen en projectie?

Ik wil de kwaliteiten van mijn medewerkers nog beter  benutten door ze meer ruimte te geven.

Hoe ontwikkel en geef ik uitvoering aan de strategische personeelsplanning van  mijn team?

Hoe kan ik loslaten en toch sturen?

Hoe leid en coach ik mijn team naar een nog hoger niveau?

Ik wil meer halen uit de contract-, functionerings-, ontwikkelings- en beoordelingsgesprekken

Ik wil effectiever worden in mijn communicatie.

Ik ben zelf  tijdens werkoverleg te veel bezig met de inhoud. Hoe leer ik te schakelen tussen inhoud, proces en relatie en hoe kan ik dat mijn team leren?

Hoe zorg ik ook goed voor mezelf en voor de balans in werk en privé?

Herken jij je in bovenstaande situaties of zoek je ook het antwoord op een of meerdere vragen? Neem dan contact op met Harry van Heemskerk voor een vrijblijvend gesprek of lees meer over de dienst managementcoaching.