Conflictcoaching
“Een conflict is een botsing tussen waarheden die niet in één verhaal passen.”

Samen sta je sterk en waar samen wordt gewerkt ontstaan conflicten. Gelukkig wel. Want conflicten zijn normale verschijnselen in de ontwikkeling van een team, ze scheppen duidelijkheid en verstevigen relaties. Mits er op een effectieve manier mee wordt omgegaan.

Je hebt zelf een (dreigend) conflict of raakt voor jouw gevoel regelmatig  in conflictsituaties verzeild en je wilt dit onderzoeken en uitwerken. Of als leidinggevende wil jij conflicten in je team aanpakken zodat het team zich verder kan ontwikkelen, maar je weet nog niet goed hoe. Zo ook voor het conflict dat zich nu in je team afspeelt. Als ervaren coach kan ik jou maximaal ondersteunen om conflicten productief te maken.

Wat mag je van me verwachten als het om jou gaat?

Wat mag je van me verwachten als het om je team gaat?

"Bij conflicten lopen emoties hoog op en raken mensen steeds verder verwijderd van waar het hen nu eigenlijk om te doen is. Bij conflictcoaching is het de belangrijkste kunde van de begeleidende coach deze emoties toe te staan, te verkennen, om vervolgens terug te keren naar de inhoud. In die volgorde ontstaan de mooiste oplossingen. Harry weet als geen ander om op uiterst betrokken wijze uit het conflict te blijven. Door helpende, maar zeker ook confronterende vragen, weet hij mensen verder te brengen. Ik beveel Harry van harte aan."

Drs. Peter Catoen
Ambassadeur pro actieve geschilbeslechting overheid en hoofd Centraal Mediation Bureau UWV.

meer Referenties

Wilt u meer weten over conflictcoaching of wilt u vrijblijvend advies over de toepasbaarheid van deze coachingsdienst op uw situatie? Neem dan contact op met Harry van Heemskerk.