Uit de praktijk: Intervisiebegeleiding
De praktijk kent vele voorbeelden waaruit de toegevoegde waarde van begeleide intervisie blijkt. Managers brengen bij de intervisie vaak een van de onderstaande vragen of ambities in als casus. Wil je weten hoe ik hen help antwoord op deze vragen te vinden of hoe we samen die ambities waarmaken? Lees dan ook meer over de dienst intervisiebegeleiding.

Welke leidinggevende stijl heeft  in deze situatie nu het meest effect?

Hoe kan ik de samenwerking met een bepaald teamlid verbeteren?

Hoe ga ik om met mijn baas en hoe kan ik mijn baas beter managen?

Kan ik nog meer van mijn talenten benutten en ontwikkelen in mijn werk?

Hoe krijg ik het voor elkaar dat er in het team beter wordt samengewerkt?

Ik wil samen met  mijn teamleden meer duidelijkheid en gemeenschappelijkheid creëren in:de ideeën over het doel, de werkwijze, de verschillende rollen die nodig zijn in het team en de rol van elk teamlid. Hoe pak ik dat aan?

Hoe krijg ik meer balans tussen mijn werk en mijn privéleven?

Hoe kan ik mijn sterke en minder sterke kanten in deze situatie optimaal benutten?

Ik wil effectiever worden in mijn communicatie.

Door mijn enthousiasme loop ik vaak te ver vooruit: hoe zorg ik voor verbinding met mijn mensen?

Hoe krijg ik mijn team mee in een bepaalde verandering?

NB: Bijna alle vragen en situaties benoemd uit de praktijk van de coaching kunnen ook bij de begeleide intervisie worden ingebracht als casus.

Herken jij je als werkgever of manager in bovenstaande situaties of zoek je ook het antwoord op een of meerdere vragen? Neem dan contact op met Harry van Heemskerk voor een vrijblijvend gesprek of lees meer over de dienst intervisiebegeleiding.