Managementcoaching

Leidinggeven is een vak apart met verschillende dimensies: je bent leider, manager en coach. En leidinggeven doe je vanuit je hele persoon. Om het beste uit jezelf, je team en je organisatie te halen vind je het belangrijk om regelmatig stil te staan bij je eigen persoonlijke ontwikkeling en je effectiviteit als leidinggevende.

Jouw vragen zijn bijvoorbeeld: hoe houd ik me staande in deze tijd met de pandemie en economische crisis? Hoe stuur ik op afstand en zorg ik voor verbinding en resultaten? Hoe verstevig ik mijn persoonlijk leiderschap? Wanneer is het effectief om een andere leidinggevende stijl in te zetten dan mijn voorkeursstijl? Hoe leid en coach ik mijn team naar een nog hoger niveau? Hoe kan ik veranderingen optimaal begeleiden en tegelijkertijd sturen op het blijven leveren van goede prestaties? Hoe kan ik tijd en stress bij mezelf en mijn team nog beter managen? Hoe maak ik nog meer gebruik van de talenten van mijn medewerkers? He verhoog ik de effectiviteit van mijn communicatie?

Als ervaren coach kan ik jou daarbij maximaal ondersteunen. Ik zie het als voordeel dat ik zelf met plezier vele jaren leiding heb gegeven en de dilemma’s vanuit het vak van manager aan den lijve heb ondervonden.

"Ik ken Harry als manager en als coach. Kenmerkend is zijn toewijding en vakmanschap waarmee hij benoemt wat hij waarneemt. Met zijn rake vragen wekt hij de intrinsieke motivatie om afscheid te nemen van belemmerende patronen. Met zijn uitdagende opties prikkelt hij om een eigen keuze te maken voor een nieuwe, kansrijke werkelijkheid."

Mr. Marcel Platvoet
Manager Leren en Ontwikkelen

Wilt u meer weten over managementcoaching of wilt u vrijblijvend advies over de toepasbaarheid van deze coachingsdienst op uw situatie? Neem dan contact op met Harry van Heemskerk.