Managementcoaching

Leidinggeven is een vak apart met verschillende dimensies: je bent leider, manager en coach. En leidinggeven doe je vanuit je hele persoon. Om het beste uit jezelf, je team en je organisatie te halen vind je het belangrijk om regelmatig stil te staan bij je eigen persoonlijke ontwikkeling en je effectiviteit als leidinggevende.

Jouw vragen zijn bijvoorbeeld: hoe houd ik me staande in deze tijd met de pandemie en economische crisis? Hoe stuur ik op afstand en zorg ik voor verbinding en resultaten? Hoe verstevig ik mijn persoonlijk leiderschap? Wanneer is het effectief om een andere leidinggevende stijl in te zetten dan mijn voorkeursstijl? Hoe leid en coach ik mijn team naar een nog hoger niveau? Hoe kan ik veranderingen optimaal begeleiden en tegelijkertijd sturen op het blijven leveren van goede prestaties? Hoe kan ik tijd en stress bij mezelf en mijn team nog beter managen? Hoe maak ik nog meer gebruik van de talenten van mijn medewerkers? He verhoog ik de effectiviteit van mijn communicatie?

Als ervaren coach kan ik jou daarbij maximaal ondersteunen. Ik zie het als voordeel dat ik zelf met plezier vele jaren leiding heb gegeven en de dilemma’s vanuit het vak van manager aan den lijve heb ondervonden.

• Vergroting van je bewustzijn.
  • Duidelijkheid in je ontwikkelpad inclusief de daarbij behorende acties.
  • Versterking van je persoonlijke performance.
  • Verbetering van je werkprestaties.
  • Verbreding en verdieping van je vaardigheden als leidinggevende.
  • Meer energie, kracht, ruimte en perspectief.

• Kennismakingsgesprek van één uur om te kijken of het klikt,
    om doelen te bepalen en afspraken te maken.
  • Optioneel: een 'drie-gesprek' om samen met jou en je leidinggevende de verwachtingen af te stemmen.
  • Vijf coachingsgesprekken van elk twee uur.
  • Praktijkopdrachten ter ondersteuning van je ontwikkeling.
  • Reflectie op de coachingsgesprekken en de uitvoering van de opdrachten.
  • Telefonisch & e-mailcontact gedurende het gehele traject.
  • Evaluatiegesprek van één uur over de door jou bereikte resultaten en evaluatie van het traject.
  • Voor je leiderschapsontwikkeling en je persoonlijke groei kan de Myers Briggs Type Indicator worden ingezet.

N.B.: Een combinatie van individuele managementcoaching en teamcoaching is in bepaalde situaties zeer effectief en versnelt het bereiken van het gewenste (leer)resultaat.

• De investering voor het versterken van je leidinggevende kwaliteiten bedraagt € 1800,- (exclusief btw).
  • Dit is exclusief de investering in de opties van 'drie-gesprek' en MBTI.
  • Coaching is maatwerk en laat zich niet dwingen in een aantal gesprekken. Mijn ervaring is dat je in vijf gesprekken vaak blijvende zichtbare resultaten boekt. Mochten er meer dan vijf gesprekken gewenst zijn, dan is de investering € 150,- (exclusief btw) per uur. Dit vervolg vindt uiteraard in overleg plaats.
  • De investering voor particulieren wordt in onderling overleg vastgesteld.

"Ik ken Harry als manager en als coach. Kenmerkend is zijn toewijding en vakmanschap waarmee hij benoemt wat hij waarneemt. Met zijn rake vragen wekt hij de intrinsieke motivatie om afscheid te nemen van belemmerende patronen. Met zijn uitdagende opties prikkelt hij om een eigen keuze te maken voor een nieuwe, kansrijke werkelijkheid."

Mr. Marcel Platvoet
Manager Leren en Ontwikkelen

Wilt u meer weten over managementcoaching of wilt u vrijblijvend advies over de toepasbaarheid van deze coachingsdienst op uw situatie? Neem dan contact op met Harry van Heemskerk.